|
Barsch, G. (2003). Drogenarbeit : Kritik am traditionellen Drogenhilfesystem. Merseburg: Gundula Barsch.
Keywords: addiction care; treatment and patient care; quality control; motivation to change; AOD use; inpatient care; outpatient care; Germany
|
|
|
Barth, W., & Czycholl, D. (2005). Sucht Migration Hilfe : Vorschläge zur interkulturellen Öffnung der Suchthilfe und zur Kooperation von Migrationsdiensten und Suchthilfe : ein Manual (A. Bundesverband, & Fachverband Drogen und Rauschmittel, Eds.). Geesthacht: Neuland-Verlagsgesellschaft.
Keywords: migration; prevention; cooperation
|
|
|
Barton, E. D., Colwell, C., Ramos, J., Benson, J., Baily, J., & Dunn, W. (2002). Intranasal administration of naloxone by paramedics.. Denver Health Medical Center, Denver Health Paramedic Division; University of Utah Health Sciences Center, Division of Emergency Medicine.
Abstract: Naloxone is a medication that is frequently administered in the field by paramedics for suspected opioid overdoses. Most prehospital protocols, however, require this medication to be given to patients intravenously (i.v.) or intramuscularly (i.m.). Unfortunately, intravenous line placement may be problematic and time-consuming in chronic i.v. drug users. There may also be a delay in patient response to opioid reversal with i.m. absorption of naloxone. Additionally, routine use of needles in high-risk populations poses an increased risk of occupational blood exposures to paramedics. OBJECTIVE: To prospectively test the effectiveness of intranasal (i.n.) naloxone administration by paramedics. This preliminary report summarizes the first month’s experience in the city of Denver. METHODS: Naloxone was first administered to patients found unconscious in the field using a nasal mucosal atomizer device (MAD). Patients were then treated using standard prehospital protocols, which included i.v. line placement and medications, if they did not immediately respond to i.n. naloxone. Time to patient response was recorded. RESULTS: A total of 30 patients received i.n. naloxone in the field over a one-month period. Of these, 11 patients responded to either i.n. or i.v. naloxone. Ten (91%) patients responded to i.n. naloxone alone, with an average response time of 3.4 minutes. Seven patients (64%) did not require an i.v. in the field after response to i.n. naloxone. CONCLUSIONS: Intranasal naloxone may provide a safe, rapid, effective way to manage suspected opioid overdoses in the field. Use of this route may decrease paramedic exposures to blood-borne diseases. The addition of i.n. naloxone administration to prehospital protocols should be considered as an initial therapy for suspected opioid abusers.
Keywords: AOD use; opioids in any form; overdose treatment; naloxone; mucosal administration; emergency medical technician
|
|
|
Bartsch, G. (2009). Binge Drinking und Alkoholwerbung – Informationen, Hintergründe, Handlungsoptionen. Hamm; Berlin: Deutsche Hauptstelle für Suchtfragen (DHS).
Abstract: Alkohol ist eine toxische und abhängig machende Substanz. Dies wollen die meisten Menschen in Deutschland nicht wahrhaben, sie verbinden Alkoholkonsum allein mit positiven Assoziationen: Jugendliche vor allem mit Party machen und Spaß haben. Durch Investitionen in Werbung und Sponsoring von jährlich einer Milliarde Euro allein in Deutschland schafft es die Alkoholindustrie, in allen Lebensbereichen dauerhaft präsent zu sein.
Keywords: AOD use, abuse, and dependence; chemical addiction; alcohol; binge drinking; alcohol poisoning; adolescent; nightlife; AOD demand; advertisement; AOD price; Germany; press release
|
|
|
Bartsch, G. (2009). Wie süchtig sind die Deutschen? Hamm: Deutsche Hauptstelle für Suchtfragen (DHS).
Keywords: AOD use, abuse, and dependence; addiction; AODR mortality; Germany; press release
|
|
|
Bartsch, G., Bölckow, C., Hüllinghorst, R., Jacobs, J., Redecker, T. - G., Schlieckau, J., et al. (2008). Aktionsplan Alkohol der DHS 2008. Hamm: Deutsche Hauptstelle für Suchtfragen (DHS).
Keywords: prevention; addiction; alcohol; Germany
|
|
|
Bas, H. (2009). Die Dunkelziffer ist in der Schweiz sehr hoch : Interview mit dem Zürcher Drogenexperten Philip Bruggmann über die grossen Herausforderungen im Umgang mit der Hepatitis C. Ars medici : Schweizer Zeitschrift für Allgemeinmedizin = journal suisse de médecine générale = rivista svizzera di medicina generale, 99(22; 11.11.2009), 908–910.
Abstract: Von den mit dem Hepatitis-C-Virus Infizierten hatten viele früher Drogenkontakt. Bei zunächst aus unklarer Ursache erhöhten Leberwerten ist immer daran zu denken, auch wenn ein expliziter anamnestischer Hinweis fehlt. Im Gespräch mit ARS MEDICI erläutert Dr. med. Philip Bruggmann praktische Gesichtspunkte zu dieser verbreiteten Infektionskrankheit.
Keywords: health promotion; viral hepatitis; hepatitis C; Bruggmann, Philip
|
|
|
Basel Stadt. (2004). Massnahmen im öffentlichen Raum. Basel: Basel-Stadt, Sanitätsdepartement, Gesundheitsdienste.
Keywords: public area; social services
|
|
|
Basel Stadt. (2004). Projekte: Projekt AV/AVI, Arbeitsintegrationsprojekt Worklight. Basel: Basel-Stadt, Sanitätsdepartement, Gesundheitsdienste.
Keywords: public area; social services
|
|
|
Basel-Stadt, K. D., & Schweizerische Fachstelle für Alkohol- und andere Drogenprobleme. (1995). Informationen über Drogen. Basel; Lausanne: Koordination Drogenfragen Basel-Stadt,; Schweizerische Fachstelle für Alkohol- und andere Drogenprobleme (SFA).
Keywords: addiction; AOD dependence; chemical addiction
|
|