Toggle visibility Search & Display Options

Select All    Deselect All
 |   | 
Details
   print
  Record Links
Author (up) Bartsch, Gabriele url 
  Title Binge Drinking und Alkoholwerbung – Informationen, Hintergründe, Handlungsoptionen Type Miscellaneous
  Year 2009 Publication Abbreviated Journal  
  Volume Issue Pages 2  
  Keywords AOD use, abuse, and dependence; chemical addiction; alcohol; binge drinking; alcohol poisoning; adolescent; nightlife; AOD demand; advertisement; AOD price; Germany; press release  
  Abstract Alkohol ist eine toxische und abhängig machende Substanz. Dies wollen die meisten Menschen in Deutschland nicht wahrhaben, sie verbinden Alkoholkonsum allein mit positiven Assoziationen: Jugendliche vor allem mit Party machen und Spaß haben. Durch Investitionen in Werbung und Sponsoring von jährlich einer Milliarde Euro allein in Deutschland schafft es die Alkoholindustrie, in allen Lebensbereichen dauerhaft präsent zu sein.  
  Address  
  Corporate Author Thesis  
  Publisher Deutsche Hauptstelle für Suchtfragen (DHS) Place of Publication Hamm; Berlin Editor  
  Language German Summary Language Original Title  
  Series Editor Series Title Abbreviated Series Title  
  Series Volume Series Issue Edition  
  ISSN ISBN Medium  
  Area Expedition Conference  
  Notes Approved no  
  Call Number 50-10793 Serial 62244  
Permanent link to this record
Select All    Deselect All
 |   | 
Details
   print

Save Citations:
Export Records: